Maukie - the virtual cat

miercuri, 26 ianuarie 2011

O replică lui Dragoş

Uite, la Sfântu Gheorghe, liderul local liberal, Mădălin Guruianu, s-a gîndit că ar fi cel mai bine pentru alegerile viitoare să vină oricine vrea să fie consilier local la Sfîntu, cu un CV, o scrisoare de intenţie şi un eseu, gen "Primele mele 90 de zile în funcţia de consilier local". Nu contează că e maghiar sau român, nu contează că îşi scrie eseul în română sau maghiară, doar să se implice. Există o comisie mixtă care analizează propunerile şi va hotărî cine e mai bun. Mie, una, deşi nu am de gînd să particip, întrucît aş cere transformarea oraşului în ceea ce este - şi anume o imensă arhivă, care abia, abia mai poate fi salvată, ceea ce e nerealist şi, pe deasupra, jignitor - mi se pare foarte bună. Îl cunosc îndeajuns pe Mădălin ca să ştiu cu certitudine că îşi va ceda locul întîi, doi şi trei pe listele PNL locale în secunda doi în care va găsi proiecte viabile şi îl susţin în ceea ce face. Eu sunt o cinică prin definiţie, întrucît încă mai visez la Eminescu. Nu există mari cinici care să nu fi fost oribil de idealişti, însă trebuie să recunosc că simţul meu civic e mişcat doar pe anumite paliere. Puterea şi raporturile de putere mi se par definitiv peste - mă rog, da, recunosc, sunt o îngîmfată, mi se par mai prejos de mine, na - puterile mele.
Sigur că toată lumea se va repezi că e o formă de a atrage membri partidului. Aşa, şi? Dacă e în stare să scrie un eseu despre ce ar face în primele 90 de zile în funcţia de consilier, e deja un cîştig pentru cutare ca persoană. Ceea ce, în fine, eu nu cred nici să mă tai. Mai degrabă se vor trezi asaltaţi de toţi frustraţii care îşi imaginează că salvează lumea, doar să le dai ocazia să-i stîrpească pe toţi. E o metodă de a promova pe ştim noi cine, ceea ce mă oripilează şi o să fiu prima care o să dau cu paru'. Băiatul ăla mai are şi de citit - mult - şi de învăţat oleacă de omenie -multă. E o metodă să scapi de giboni, iar gibonii nu te vor ierta, neam.
Ar putea fi toate scenariile, însă cel mai simplu e să te gîndeşti că e ceea ce este: o metodă onestă de a-ţi alege oamenii care luptă pentru ceea ce cred.
E din start castrator să spui unde te vezi la 60 de ani. Viaţa mea e acum, în secunda asta! Acum!
Însă cred că e cinstit pe bune să întrebi cam ce crezi că vei face în următoarele trei luni. 'Ai să trăim.

4 comentarii:

Mai bine fara spunea...

Taps

Nu-l stiu, zice.

Tapirul spunea...

cică:

Jurnalul unui prefect maghiar ajuns la olteni

Ziua 1: Cred ca azi fost zi liber la ei. Nu venit niciuna din angajat. Plimbat prin biroul meu lung si lat. Deschis fiset acte oficial dar plin de o bautur tulbure. Oare unde tinut la ei dosare?

Ziua 2: Nu fost ieri zi liber. Verificat in calendar, fost miercur. Poate nu lucreaza miercur la ei! Dar nici azi nu venit!?! Am vrut dau telefon, dar nu am gasit agenda ... Toate sertarele plin cu acel bautur tulbur ...

Ziua 10: Azi fost un secretara care zis ceva care nu inteles la mine si plecat nervos! Oi, oi! Gustat o pahar din acel bautur tulbur gasit in seif ... Putin acrisor...

Ziua 20: Aici nimeni nu vorbesc ungureste. Toti nervos ca nu pricepe la ei. Oare e politic corect sa invat eu romanesc? Hm, bauturul acela tulbur nu e chiar rea.

Ziua 30: Descoperit intamplare un caset cu muzica folcloric si prinde bine sa invat romaneste. Azi putut spune unei director apa-canal-investitii europene: "Dunare daca n-aveam / Jiul , Dunare-l faceam la noi!" Simpatica baiat. Am baut cu el, putin, din acel bautur tulbur exceptional ...

Ziua 100: La ce dracu sa muncesti in fiecare zi? Ma dadui lovit si drojdii niste zaibar cu nea Stelica, subprefectul.

Ziua 200: Fatal, treaba merge unsa. Fura toti in prefectura. Puseram un CD cu Maria Dragomiroiu si ne facuram muci. Il trimisei pe Stelica la Segarcea, dupa doua vedre de molan, sa nu ramanem pe uscat.

Ziua 300: Nenica, astia din UDMR chiar ma enerveaza. Ma sunara de la partid, sa ma intrebe cum stau cu nu-s-ce investitie. O sa-l sun pe Stelica, cand s-o-ntoarce cu cisterna de la Panciu.

Ziua 350: Mimisor, secretara zise ca ma tot cauta unii din UDMR. O pusei sa le zica ca-s intr-o sedinta. Sanchi, batu Craiova acasa si ne facuram pulbere. Ce treaba au ungurii cu Mehedintiul? Juvete Attila

Mai bine fara spunea...

:-))) No,ez nagyon jo volt..., da' cred ca oltenii mai degraba i-ar aplicat prefectului ungur urmatorul banc:

Un om sta intins intr-o rina, cu un pai in dinti, linga o fintina. Vine un alt om care baga ciutura in fintina, da sa bea... Asta intinsul ii zice:
- Nu, be, mă creştine, că-i otravita.
- Nem tudom romanol
- Apai, be, da' incet, ca-i rece...

Mai bine fara spunea...

Am gresit o virgula acolo, no, scuze

De unde mă citesc

free counters

Persoane interesate

Despre mine

N-am cine stie ce de spus, ma cam fascineaza lumea, restul e...literatura