Maukie - the virtual cat

sâmbătă, 26 iulie 2008

E sîmbătă şi mă răsfăţ cu scrisul

Când stăteam, stăteam, când mă uitam, mă uitam, când între timp, una, alta, pierdeam brusc şirul şi mă resemnam, eram convinsă de atotputernicia magnitudinii mele şi când egoul meu gras se oprea, stăteam chircită şi contemplam urmele trecerii mele solare, numai îngeraşi schizofreni, smintiţi de cap, numai libelule cu barbă şi picioare de porc la proţap, numai banalităţi şi cruci şi răscruci şi atunci fluieram, îmi luam cele două ţâţe destul de voluminoase în mâini şi fugeam ca din puşcă, nu cumva să mă reîncarnez în celebra căpuşă, nu cumva să-mi asum o ceva, un orice, o libelulă imensă, multiplă cu totul şi apuc să mai văd ceva numai când fulguranta mişcare se opreşte un pic şi întrevăd cerul gol ca un cur de copil, iar mişcarea albastră mă iartă şi, din nou, văd cerul numai prin aripa libelulei, iată.

Cel mai bine e atunci când toată lumea e moartă, ucisă de alţii, de ei înşişi, nu importă, cel mai bine e atunci când toţi au crăpat deja, tu ai rămas, unicul, să te bucuri de apă, aer şi soare şi pământ, cel mai mult urăsc copchiii ignari, care ţipă şi zbiară şi urlă şi au senzaţia că universul există ca să ţipe ei în el, îi detest genuin, îi detest de pe acum că vor fi idioţi şi că spiritul uman a inventat atât de mult şi de multe, dar n-a găsit o cale de selecţie pentru prostie, ci numai pentru cei mai tari, cu cele mai bune gene, cu cele mai bune sprâncene, natura învingătoare e hidoasă şi crudă, nu pricep exact de ce mi-ar plăcea ghearele unei pisici, sau colţii unui câine, la naiba cu bestiile, să se bucure de ele în iad cine nu iubeşte mângâierea şoptită, tandreţea sângelui de catifea, cine nu iubeşte pielea abia atinsă de mâini, mai mult o răcoare, mai mult o părere, pentru că eu trăiesc în sufletul meu fierbinte, iar tu trăieşti în sufletul tău fierbinte şi am nevoi foarte simple, nu te apropia prea tare, nu fi foarte departe, ce altceva.

5 comentarii:

doinas spunea...

pana la urma...posturile tale nu sunt atat dese cat spasmodice...
dai senzatia ca vorbele ies icnit din tine, ca se strecoara intr-o fractiune de secunda afara doar cele mai nestapanite, mai ... neascultatoare.
parca nu tu esti stapana lor, ci invers...

Mai bine fara spunea...

@doinas Da? Fa ceva spasmodic sa vezi cum e. si este asa si nu e asa, scrisul ma controleaza in masura in care il controlez. Totul are o regula. Mai gindeste-te un pic.

doinas spunea...

nu vorbesc de scris, ci de vorbe...
gandeste-te la ele ca la moleculele de aer care-ti circula prin plamani: nu oricare dintre ele te face sa stranuti... ci o anume combinatie ajunsa in masa critica. sau alta anume combinatie in alte circumstante, cu alti catalizatori...
sau poate privitul la soare te face sa stranuti...adica sa arunci afara potopul de vorbe din tine...

:) bineinteles, poti si sa te prefaci ca stranuti, dar atunci...e pur si simplu mestesug

Mai bine fara spunea...

@Doina, draga, cind spui spasmodic oricine intelege un soi de criza, un soi de atac al zonei neurovegetative. Nu ma scutur si dau din muschi ca intr-o criza. E o indelungata - zic eu - coabitare intre mine si cuvinte. Ele ma stiu pe mine si eu le stiu pe ele, traim impreuna de ceva vreme. Nu e nimic spasmodic, e doar felul in care spasmul pe care lumea, prin mine si prin cuvinte, il controleaza desavirsit. E mult mestesug si multa iubire. De dinainte sa exist eu sau cuvintele. Stiu ca suna cam misticoid, dar asa e. Sintem combinatia perfecta. De aia ziceam sa te mai gindesti, mai ales ca stii ca eu nu folosesc aiurea cuvintele.

Mai bine fara spunea...

@Si mai bine zici ce ti-a placut si ce nu, e mai simplu.

De unde mă citesc

free counters

Persoane interesate

Despre mine

N-am cine stie ce de spus, ma cam fascineaza lumea, restul e...literatura