Maukie - the virtual cat

duminică, 15 august 2010

Chestii, din nou

Ar trebui să fiu un pic mai entuziastă că, vorba ceea, o viaţă avem şi-o gaură-n cur. Da' nu sînt. Am stat şi am ascultat tot felul de lucruri, despre care nu cred nimic. Am fost la Izvorul Mureşului, tare mi-o plăcut că m-am plimbat cu trenul pe malul Oltului şi după aia alergam cu trenul pe o fărîmă de coastă de deal şi în jos era prăpastie. Deci mie îmi plac senzaţiile tari, alea în care sînt în siguranţă. Mi-a mai plăcut teribil confirmarea faptului că nu mă opresc aici. A plouat cu stele şi pentru mine au căzut două. Am beut apă din Mureş, însă nu vă gîndiţi că am stat, am urcat pe Hăşmaşul Mare, pînă la izvoarele Oltului şi Mureşului. Asta a fost demult, datorită unui profesor ungur. Şi Piatra Singuratică - acum toată lumea îi spune Piatra Unică, e Singuratică, bre!- şi Lacul Roşu, Ghilcoşul. În ungureşte e Vîrful Ucigaş. Şi poveşti de acum aproape patru mii de ani, pentru că fiecare zi care trece e un secol. Şi frumos nespus, uite-aşa.

P.S. Recunosc, cu jumătate de gură, că am fost la Universitatea Românilor, din colţuri diverse. Nu-mi place pentru că, de fiecare dată, mă rog, de prima dată, mă pune să fiu resentimentară. (Şi pe maghiari la fel, hai să nu recunoaştem Trianonul. Bine.) De ce nu aş spune că e Ţinutul Secuisc? Mi-o fi ruşine. În schimb, aştept de la totala discriminare maghiară a românilor "da, faci, bine, nu vrei să lucrăm împreună?" Chestia asta, deşi sînt bună, s-a întîmplat pe munci sezoniere, două zile, şapte zile cu contract. Însă, oricine s-ar întreba, de ce mă excluzi pentru că sunt foarte bună profesional, însă nu vorbesc limba maghiară, nici franceza nu e limba pe care o vorbesc? De ce, tu, primar, şef de consiliu judeţean, orice, nici nu te uiţi la mine, pentru că vorbesc limba română ŞI engleză? Pute, nu e ok să te cheme STUPU ELENA BIANCA. Nu numai că e latin şi grec, mai e şi indo-european, căcat, nu e Katy. Da, bre, nu e nici o urmă de slavonism în numele meu. Şi chiar sînt mîndră, cu măsura aia a me, mică, de mîndrie. Nu îmi pasă de nimic, oricum sunt om complet, totuşi, chiar nu pricep de ce trebuie să fiu pedepsită sau ridicată în slăvi. Nu uiţi lucrurile astea, nu le foloseşti împotriva altora, sînt şi gata. Cam cît de urît e să-i urăşti pe toţi că nu-s unguri? Grrrrr.
Să fim bine înţeleşi: aş muri, omeneşte vorbind, dacă Ţinutul Secuiesc ar rămîne fără oamenii lui minunaţi. Nu mai e secuiesc de mult, însă nici românii nu mai sunt demult traci.

Niciun comentariu:

De unde mă citesc

free counters

Persoane interesate

Despre mine

N-am cine stie ce de spus, ma cam fascineaza lumea, restul e...literatura