Maukie - the virtual cat

vineri, 24 iunie 2011

Ungurii, personal

Aşe mă deprimă toate măgăriile astea, ce nu pot pentru ca să mă exprim. First of all, am trăit cu unul - ungur - şi a fost unul dintre partenerii mei de viaţă. L-am iubit şi ne-am pupat pe sub castani în uniforme de liceu şi îmi veţi concede că este un superargument (ca să nu mai vorbim de faptul că l-am dezvirginat). Second: am o soră pe jumătate unguroaică, pe care o iubesc foarte tare, că-i pisicoasă şi cu ochi albaştri şi cu tenul nostru, al stupilor verzi de doi metri. Third: Ce-i porcăria asta neo-comunistă via Iliescu să te dai superpatriot dacă loveşti în unguri? Ce-i căcatul ăsta ordinar şi de trei lei cuie să urli ca UDMR că ungurii ies în stradă, sau ca PD, fără L, să spui că, basta, punem mîna pe arme? Ce e idioţenia asta crasă, care reduce totul la raporturi de forţă? Păi, bre, nu vă e ruşine, aşa, deloc? Băgaţi în oala voastră, de politicieni de căcat, îndrăgostiţi, vecine pensionare care-şi iau tensiunea şi se tund unele pe altele, taximetrişti, copii din căsătorii, bunicuţe şi bătrîni futăcioşi, gata, totul se reduce la argumentul "limbă". Nu zic că o limbă la vremea ei este de neglijat, însă prea se face lumea chinez. N-o înghit nici pe aia cu fratele meu ungur - puahahahaha -, măi, dacă un om e de căcat, chiar stau să mă uit ce etnie, sau ce naţionalitate are? Păi, îl bag direct în mă-sa pe englezoiul care îmi ciripeşte mie la Prima TV că el aduce bani în casă şi se cuvine să nu mai facă nimic, ca şi pe primarele care nu are pic de obraz cînd are în conferinţa de presă români pe care îi dispreţuieşte. Este exemplul tipic, pe de o parte, de condescendenţa celor care se simt majoritari - vai, dar vă iubim -, ca şi de încăpăţînarea minoritară - vai, dar noi suntem speciali -. Iaca, nu mai poate moartea şi iubirea de toate tîmpeniile astea. Întotdeauna mi s-a părut belicoasă şi stupidă dorinţa mai marilor minori ai vremii de a face istorie pe spinarea celor care nu au încotro, dar îşi văd de viaţa lor, versus această naturaleţe care transcende puterea, se împreunează şi se perpetuează cu cine-i cade bine, sau cu cine-i cade la îndemînă.
Este pur şi simplu o stupizenie de luptă pentru putere a unor persoane, pe care şi ungurii, şi românii, le înţeleg perfect şi nu se sinchisesc. Oţi vrea voi să fiţi viaţa şi istoria, dar nu sunteţi decît nişte pule oarecare.

P.S. Ce mă enervează cu osebire este politica asta a doi paşi înainte şi cinci înapoi şi care se traduce printr-un amar şi deprimant, cum spuneam, gust al zădărniciei. Am avut, de foarte curînd, Zilele oraşului Sfîntu Gheorghe, în care am avut ocazia să văd excelenţe maghiare, cu expoziţia lui Jovanovics Gyorgy, nemaipomenita soprană Miklosa Erika, sau montarea "Othello" a lui Măniuţiu, cu trupa maghiară, spectacol subtitrat în limba română. Şi astea sunt doar cîteva, extrem de puţine, din toate cîte au fost în săptămîna aia, a venit şi Fanfara din Zece Prăjini, şi Johny Răducanu cu Caramitru şi cîte şi mai cîte. Astea de ce nu se văd, despre astea de ce nu vorbim şi nu le luăm drept modele şi repere de viaţă interculturală? Ajunge să iasă doi proşti ca păduchii în frunte şi cu Băsescu trei, ca să se ducă pulii de suflet şi Miklosa Erika şi Mihai Măniuţiu, băga-mi-aş.

5 comentarii:

Anonim spunea...

unguri si romani..equal..rights...dar momentul e ...badtiming...cine stie,poate regalitatea o sa creeze alte oportunitati,si ...watch your language..cand e vorba de limba nationala,se poate ajunge..la razboi.

Mai bine fara spunea...

Anonime, in tara asta, daca nu stiai, se vorbesc multe limbi. Iti garantez ca limba nationala a fiecaruia e aia pe care o vorbeste acasa, mai ales cu maica-sa - femeile dau limba, cultura si religia intr-o familie -, iar mie mi se pare perfect asa. Ceea ce am incercat sa subliniez este faptul ca o viata de om are agitatia ei de omenesc, de istorie personala, nu de raporturi de forta. Ca asa, in Romania sunt mai putini maghiari, si mai multi romani, insa si in Ungaria sunt mai multi maghiari si mai putini romani. Intotdeauna vor fi unii mai multi. Intr-un anume sens, suntem toti majoritari, sau toti minoritari, pentru ca, uite, avem comunitate minoritara chinezeasca, insa cine se poate compara cu China? Raporturile de forta sunt permanent reversibile, mai ales intr-o lume in continua schimbare, de aceea nu sunt si nu pot fi premisa unui discurs, cu atit mai putin a unei actiuni.

Cit despre limbajul meu... Multa lume imi reproseaza ca vorbesc cu pula. Dupa aproape 20 de ani de presa, imi rezerv dretul de a vorbi chiar si cu pizda.

Mai bine fara spunea...

Si, anonime, vezi ca la un alt nivel, al meu de data asta, e mai vulgar, in puii mei, sa pui puncte de suspensie intre cuvinte. Cele trei puncte de aia sunt puncte de suspensie, sa le pui la sfirsitul unui enunt pe care il lasi neterminat! E incorect sa scrii asa! Ca sa nu mai vorbim de faptul ca face varza ce-oi fi vrut sa spui...

dragoş c spunea...

io tic sa nu ne facem probleme, cainii latra... de fapt nici caini nu mai sunt, niste paduchi urdurosi ce sar la teve.

Mai bine fara spunea...

Dragoş
Eu una mi-s necăjită foc şi pe tembelismul unora şi pe cel al celorlalţi, pentru că, în fond, toată tîmpenia asta naţionalistoido-politicoido-paranoidă face un soi de recurs pervers la instinctul de proprietate. Cine nu-şi apără ograda, ce român, sau ungur, sau rus, sau albanez nu şi-o apără? Şi uite-aşa, ne dăm în cap, ca să ne trezim mîine din beţia euforică a "ogrăzii" mele şi să nu mai putem să ne privim în ochi de ruşine. Şi, nu, dragul meu, nu cîinii latră şi caravana trece. Frumos şi drept este să ne înţelegem unii pe alţii, să înţeleagă şi secuii că de-aia au fost postaţi aici, la graniţele unui imperiu, tocmai pentru că ăla era imperiu, dar şi românii că sunt familii secuieşti de sute de ani aici şi nu le poţi spune să o şteargă. Fără asta, mereu o să găsim motive să ne păruim. Ambele tabere, un pas mare înapoi!

De unde mă citesc

free counters

Persoane interesate

Despre mine

N-am cine stie ce de spus, ma cam fascineaza lumea, restul e...literatura