Maukie - the virtual cat

vineri, 22 aprilie 2011

Lumina, aşa cum o vede un om

Să găsiţi lumina în ceea ce sunteţi.
Să fiţi blînzi, însă neiertători, pentru că nu stă în puterea noastră să iertăm, ci doar să pipăim căile dreptăţii.
Să vă iubiţi păianjenii.
Să vă iubiţi ciorapul rupt şi cizma care ia apă.
Să vă fie dulapul un soi de cale.
Să vă iubiţi părinţii cu totul, fără margini, pentru că veţi înţelege, asemeni mie, care i-am renegat total, că e singura iubire necondiţionată. Asemenea iubirii lor şi a cîinilor.
Să vă iubiţi telefonul mobil şi pe acela fix. Aşa am aflat eu că a murit tata.
Să vă gîndiţi la faptul că un om nevinovat a fost omorît şi i s-au bătut cuie în mîini şi în picioare. A murit de tetanos doar pentru că predica iubirea. Nu vă gîndiţi că a fost fiul lui dumnezeu sau că ne-a răscumpărat păcatele. Doar atît: a murit un om fără nici o vină.
Încercaţi să creşteţi, nu să vă micşoraţi.
Iubiţi pînă şi mucii şi scursorile şi duhoarea celor care v-au nedreptăţit. Pînă la urmă, în clipa morţii noastre, măsura iubirii va fi ultima măsură.
Dreptatea nu are voie să existe fără iubire şi compasiune. Eu mă fac vinovată.
Iubiţi fiecare clipire a ochilor voştri, fiecare hîrtiuţă, fiecare zîmbet, fiecare urmă de umanitate.
Eu sunt aproape de Dumnezeu, şi ca mine sunt mulţi. O conştiinţă atît de vie a luminii e dată tuturor, fără nici o pată. Eu, doar, am umilit-o, din orgoliu. Şi nu renunţ, continuu să fac din orgoliu un fel de a fi. NU faceţi ca mine.
Iubiţi ochii pe care vi-i deschideţi noaptea, în catifeaua frumoasă a somnului celor pe care îi iubiţi, chiar dacă nu e nimeni lîngă voi.
Iubiţi-vă, pur şi simplu pentru că sunteţi iubiţi şi frumoşi şi drepţi.
Iubiţi-vă pentru că sunteţi irepetabili, nimeni nu vă va înlocui.
Iubiţi-vă pe voi înşivă ca şi cum aţi fi singuri în spaţiul cosmic, în marea tăcere totală şi în marele gol.
Iubiţi Calea, Adevărul şi Viaţa pentru că e iubire, aşa cum iubirea e ceea ce avem.

Nu mă supăraţi aşa de tare, că văd că e lumină încontinuu şi vă întoarceţi capul. Îi puteţi spune oricum, dar oricum. Totuşi, iubiţi ceea ce, parcă, sunteţi voi înşivă.

6 comentarii:

val spunea...

Sunt revoltat şi cu sufletul negru să ştiu că un intelectual, ziarist talentat şi OM ca tine are parte de o soartă atît de mizerabilă, din cauza unor cretini. Din păcate, ţara asta e din ce în ce mai copleşită de imbecili cre se caţără tot mai sus şi-şi arogă drepturi de conducători.
Nu ştiu cum aş putea să-ţi îndulcesc existenţa, deocamdată mi-am arogat dreptul de a publica pe blogul meu un fragment din postarea ta de ieri care mi-a pus un nod uriaş în gît. Sper să nu te superi. O fac pentru că suntem în Sîmbăta Mare şi lumea trebuie să afle că răstignirile nu s-a terminat.
Fii tare, Bianca, nu te lăsa!

biancas spunea...

Val! Doamne-fereşte! Nu e nici o răstignire :-)) Sunt doar nedreptăţi, prostii mundane de trei lei. Eu între timp lucrez la un album, am prieteni absolut fabuloşi, sigur că mi-a picat foarte rău, dar nu e chiar un capăt de lume. Nu mă deranjează că ai publicat pe blogul tău, trebuie să ştie şi alţii şi să nu facă aşa ca mine. La primul semn de abuz... valea! Nu să stea aproape un an de zile, ca o proastă ce am fost şi am mers pe înţelegere, pe afacere la început, pe criză şi am tot înţeles, pînă m-a luat dracu'! Nesimţita!
No, lasă, Hristos a înviat şi sărbători fericite în continuare!

val spunea...

Toate cele bune.
Acum văd că mi-au scăpat două greşeli (tastatura mea e de rahat!): care şi răstignirile nu s-au terminat. Poate le poţi tu îndrepta să nu creadă careva c-am scris în româna analfabeţilor...:)
Scuze.

Mai bine fara spunea...

Val
Se prea poate să pot corecta, însă nu ştiu cum. Lasă, e bine că ai revenit tu cu o corectură.

Anonim spunea...

Frumos mai stii sa scrii... Nu iti irosi talentul, chiar daca sunt destui care nu il apreciaza. Succes!

Mai bine fara spunea...

Anonim
Mulţumesc! Spre deosebire de toţi cei care blamează anonimatul pe mine nu mă supără nici o laudă din corason, nici o înjurătură din corason. Da' să fie reală, nu că nu ţi-a plăcut nasul meu lung, sau ţi-au plăcut picioarele mele perfecte :-)
Stau şi mă gîndesc, de fapt, cît manipulare e în realitatea pură şi simplă. Sigur că sunt o scorpie, critic pînă şi atomul, însă, dacă o faci cu farmec, în realitate poţi fi fermecător...
Mă mai gîndesc, că partea de seducţie a diavolului mă face să-l bag în mă-sa.

De unde mă citesc

free counters

Persoane interesate

Despre mine

N-am cine stie ce de spus, ma cam fascineaza lumea, restul e...literatura