Maukie - the virtual cat

sâmbătă, 5 septembrie 2009

Munci şi zile

Din cînd în cînd mă loveşte "furror"-ul muncii fizice, preceptele biblice - şi în sudoarea frunţii bla, bla, bla - toate prejudecăţile "Munca înnobilează pe om" - ba îl degradează teribil -, aşa că îmi iau diverse angajamente că vom munci şi vom fi liberi, în ciuda faptului că ştiu cu -aproape- certitudine că nu-s în stare. Lasă că nu mă ţine tensiunea mea arterială esenţială :-)) -încă mă minunez de esenţialul ăsta-, lasă că mă plictiseşte de behăi, totul e atît de repetitiv, de monoton că minutele par zile, dar munca fizică presupune o minimă constanţă, un minim antrenament. Dacă o faci din an în paşti te trezeşti ca mine azi-dimineaţă: anchilozat complet, cu tălpile zvîcnind de durere şi dorind să fi învăţat levitaţia la vremea ei, cu şalele incapabile de poziţia verticală, cu toată cutia toracică scrîşnind de furie la fiecare suflare, cu capul înfipt ţeapăn într-un gît de lup şi, mai ales, cu mîndria călcată în picioare, de ironiile făcute de maică-mea pe cînd mă trăgea cu spirt.
E grele, dom'le, e grele, mai cu seamă cînd te gîndeşti tot timpul că la ce ţi-a trebuit, că nu puteai să stai tu vinerea asta liniştită la calculator şi la cafele şi la muncit cu neuronu' şi din vîrful degetelor. Şi parcă văd, parcă mă văd că voi face aceeaşi greşeală şi data viitoare...

3 comentarii:

Rodicutza spunea...

Pai nu zici ca avea dreptate DH (Lawrence) cu Blessed are the powerful for theirs is the kingdom of Earth? Nu ti-ar fi placut tie some power ca sa poti sa dai gata muncile agricole nevatamata? Acum intelegi bunatatea din The will to power ? A lui Nietzche dar extinsa, dorinta de putere in sensul cel mai larg, puterea de a face ceva, a intoarce o suta de brazde, a scrie o carte, a rezolva o problema, a orandui o soztietate, a pune lumea in miscare, a lasa in urma o gramada de treaba facuta. Daca duci definitia la limita vezi bine ca nu are de a face cu dominatia, nu vrei sa domini gradina, ca si-un cuib de cuci poa’ s-o "domine", nu vrei s-o domini, vrei sa o lucrezi, nu vrei sa domini scrisul, vrei puterea de a scrie o carte, nu vrei sa domini o clasa sociala, nici intreaga nici pe jumatate, dar vrei sa faci ca viata sa se deruleze dupa planurile tale, sa se miste dupa muzica ta. Aia cu dominatia este bunk. Omenirea nu trece de la o dominatie la alta ci trece de la o forta, de la o putere la alta... Nu mi se pare ca este jocul dominatiei ci al puterii care nu este, nu este acelasi lucru.
ma rog nu chiar acelasi lucru, nu exact acelasi lucru.

dyanna spunea...

Bine zis.Felicitari pentru blog.Imi place.

Mai bine fara spunea...

Rodicutzag
Aicişa m-ai prins, nu pot să nu-ţi dau dreptate şi e o perspectivă super, la drept vorbind, deşi mă îndoiesc niţeluş că bunul nostru Nietzsche a mers în direcţia asta.
Pe de altă parte, cred că mă urmăreşte beyond the grave, că am mai făcut şi-o viroză cu febră 39, ca să nu mă doară muşchii aşa, de unii singuri. Aşa se explică şi de ce am răspuns aşa tîrziu. Deci puneţi-mi o vorbă bună la Nietzsche... nu, că delirez.

Dyanna
Mulţumesc şi mai treci să bloguim în tihnă, cînd m+oi face bine. La cap.

De unde mă citesc

free counters

Persoane interesate

Despre mine

N-am cine stie ce de spus, ma cam fascineaza lumea, restul e...literatura