Maukie - the virtual cat

vineri, 18 iunie 2010

of!

Aflu de la Dragoş că a murit şi Saramago. Gud. Cea mai bună atitudine în condiţiile date.
Pe Saramago mi l-a pus în braţe profa de română Delia Dună, care ne dăduse un test psihologic -oare de ce?- şi mi-a spus că în viaţa ei nu mai citise răspunsuri atît de livreşti ca ale mele. No, acuma, scriam şi eu ce citeam. Dar nu pot scrie despre "Memorialul de la Mafra". Mi-a împărţit viaţa în două.
Nu mi-a plăcut "Evanghelia după I.C.", culmea, mie mi s-a părut tezistă. Mi-a plăcut foarte tare "Toate numele", dar în alt fel, un fel mai subtil şi mai apropiat de moartea din care face parte începînd de azi. Nu mai, gata. La revedere, dragul meu portughez.

2 comentarii:

dragoş c spunea...

pai pe mine tocmai evanghelia m-a dat pe spate... in fine tot ricardo reis rules!

Mai bine fara spunea...

Ehehehevanhgelia? Din ce am citit, cred că e una dintre cele mai slabe cărţi a lui. Iar faza aia in care i se scoală lui Dumnezeu - Doamne, iartă-mă - in ză morning, ca să zic aşa, m-a termenat. Eu am învăţat că dacă iubitului tău i se scoală în fiecare dimineaţă, nu înseamnă că te doreşte. Serios, a fost atît de amuzant, iar restul nu mi-a plăcut cum e scris. Nici "Insula" nu mi-a plăcut prea tare. Însă "Memorialul..." Huh, poezie în cea ma pură formă.
"Anul morţii lui R.R." nu am citit, nu pot pentru ca să mă exprim.

De unde mă citesc

free counters

Persoane interesate

Despre mine

N-am cine stie ce de spus, ma cam fascineaza lumea, restul e...literatura