Maukie - the virtual cat

sâmbătă, 16 mai 2009

Juvenila de mine

Mi-aş dori din tot sufletul să fiu genuin juvenilă, dacă nu aş fi atît de total contradictorie. În fond, citesc, scriu, frec menta, stau, nu am încredere pentru că încrederea vine odată cu toamna, stau, aştept să mor. Dovada totala a adolescenţei mele, care nu se mai termină de făcut, este că astăzi am vernisat super expoziţie a lui Plugor Sandor si tremuram ca varga. La un moment dat, mi-am reţinut respiraţia, pentru că inima o luase razna, si era să ma sufoc fix in direct, la microfon. Dar de ce? Eu sunt un om bazat şi deştept şi sigur pe sine şi pe afirmaţii, ca să nu mai povestim despre vocea mea la microfon care scoală şi morţii din morminte.
Am crezut că mor! Am vorbit pe repede înainte şi îmi imaginez că am făcut o treabă bună. Cine poate să creadă că dacă vorbitorului îi tremură picioarele în direct a făcut o treabă bună?
După care ne-am pus pe băut cinstit şi viaţa a căpătat altă dimensiune. Am vorbit ok, deşi prea repede, şi iată ce am spus:
"Mă simt deosebit de recunoscătoare pentru prilejul care mi s-a oferit de a vernisa acest eveniment artistic de excepţie, "Retrospectiva Plugor Sandor", cu lucrări inedite ale artistului, expuse acum pentru prima dată. Este o bună si necesară recuperare a celui care a trăit şi a creat printre noi, a celui care a dus faima acestui ţinut în cele patru zări. Deşi Plugor Sandor este un artist de valoare internaţională, iată că astăzi avem ocazia să descoperim şi mai multe despre el prin picturile de o valoare inestimabilă şi de o mare frumuseţe. Veţi descoperi în cele 65 de lucrări prezentate astăzi un colorist de primă mînă, un pictor în adevăratul înţeles al cuvîntului. Sensibilitatea lui cromatică extraordinară îl apropie de clasicii picturii universale, dar, în acelaşi timp, Plugor Sandor rămîne el însuşi, original, profund şi ironic. Veţi descoperi traseul artistic al pictorului în căutările din tinereţe şi vă veţi minuna de adevăratele bijuterii create mai tîrziu, în portretele de mai mici dimensiuni. Veţi descoperi duioşia profundă pe care Plugor Sandor a purtat-o acestor locuri şi oamenilor care trăiesc aici.
Mai amintesc şi aportul deosebit al doamnei Plugor care ne-a facilitat cu mare bunăvoinţă accesul la lucrările artistului. Un lucru pe care aş dori să îl mai ştiţi este că multor lucrări le-au fost schimbate ramele, iar geamurile de sticlă au fost înlocuite cu geamuri opace, pentru a nu reflecta lumina şi a nu răpi nimic din frumuseţea tablourilor. Albumul pus la dispoziţia dvs este şi el un demers important, lucrările lui Plugor Sandor văd în acest fel şi lumina tiparului.
În încheiere vreau să remarc şi să aplaud implicarea autorităţilor locale, Primăria Sfîntu Gheorghe şi Consiliul Judeţean Covasna, care au înţeles că au datoria morală de a susţine şi de a-şi proteja valorile, valorile care fac acest loc cunoscut şi preţuit în ţară, dar şi peste graniţe.
Mă voi opri aici, pentru a nu vă răpi nici un minut mai mult bucuria de a admira dumneavoastră înşivă aceste frumuseţi şi vă mulţumesc încă o dată pentru prezenţa dvs aici. Acestea fiind spuse, declar expoziţia deschisă."
Mă opresc şi eu aici. Nimic nu-mi place, dar e, totuşi, nici mai mult nici mai puţin decît o expoziţie. Gata, mă duc să îmi rumeg temerile în somn. Fetele şi băieţii au fost... infiniţi, super pe lîngă mine crizată. După două coniace m-am potolit şi l-am sunat pe Dinu Adam, ca să îi comunic că m-am retras în sihăstrie, pe muntele Venus.
PS- Multe n-am spus: Copacii şi păsările şi păstrăvii din lac şi aleile în care găseşti tot felul de sculpturi şi de sculpturi. Locul magic.

Niciun comentariu:

De unde mă citesc

free counters

Persoane interesate

Despre mine

N-am cine stie ce de spus, ma cam fascineaza lumea, restul e...literatura