Maukie - the virtual cat

vineri, 8 mai 2009

Sex literar cu doua feţe...

...adică aşa da şi aşa nu, despre sexul livresc românesc, leapşă de la Caligraf, via Luiza şi Pobby. Caligraf zice la un moment dat ca literatura românească e pudibonda http://www.caligraf.net/?p=483. Eu mărturisesc că mi se pare una dintre cele mai erotizate literaturi, enervantă in insistenţa asta pe sex, pe "sa i-o tragem doamnei la buci" pînă la finalul cărţii, într-un fel sau altul. Dacă nu-i oleacă de sex - si mărturisesc cu ruşine că am pervertit o întreagă generaţie, back in the eighties, punîndu-i să citească scena violului din "Răscoala" şi atît şi nimic mai mult - se ratează cartea, proza scurtă, ce-o fi. Exagerez, evident.
Scena mea preferată de sex:

"La cîteva zile sau săptămîni după acest eveniment, fata cu care vorbise Friptu, ibovnica lui, cum ar veni, începu a i se plînge maică-sii că noaptea îi intră cineva în odaie; mai ales în nopţile cu lună nouă - se dezbrăca de hainele cu care fusese îngropat şi se strecura lîngă dînsa, sub plapumă. Ea ar fi trebuit, desigur, să-l respingă, dar fiinţa aceea stranie avea o putere neobişnuită asupra ei, o speria şi, în aceeaşi măsură o fascina şi o excita, încît, de îndată ce trupul rece şi umed, mirosind încă a pămînt reavăn şi a ceară şi busuioc, se alătura trupului ei fierbinte şi somnoros, care nu mirosea decît a carne vie, adică a sudoare ţărănească, simţea la toate încheieturile o gîdilitură persistentă, nesăţioasă, nesuferită şi un deşert în pîntec, un gol ce tînjea să se umple şi atunci îi venea să se întindă în toate părţile, pînă i-or trosni oasele şi se va rupe totul în ea, să strige şi să-şi înfingă unghiile în pulpe, să se încovoaie, să muşte din tăblia patului, să rîdă ca o smintită, să arunce cît colo plapuma, să sfîşie covertura, să-şi smulgă sînii, să înghită săbii şi flăcări ca un bolnav de pojar sau poate de friguri, ca posedată de Satana. Deodată braţele lui veneau grăbite şi frenetice din toate părţile şi o cuprindeau, o încolăceau, în vreme ce nenumăratele lui picioare se strecurau între picioarele ei şi i le despicau şi o zgîriau, pîntecul îi era strivit de ceva greoi şi brutal, un alcool călduţ îi amorţea încheieturile, gura imensă a stafiei îi înghiţea încet şi fără durere capul, apoi gîtul şi umerii; lunecînd moale, trupul ei fragil şi elastic pătrundea în celălalt trup ca într-un şarpe imens, pînă în locul unde ochii ei şi ai lui se suprapuneau, la fel piepturile, coastele şi vîrfurile degetelor, şi în acelaşi timp simţea alt trup pătrunzînd într-al ei, sugîndu-i fierbinţeala şi vlaga şi concentrîndu-le într-un singur loc, ce o ardea atît de tare, încît îi venea să ţipe - acel ţipăt prin somn, lent, vîscos, neîntreg ce nu poate părăsi gîtlejul - dar nu scotea decît un scîncet moale, apoi adormea şi, prin somn, îl simţea dezlipindu-se, eliberînd-o, acum el fierbinte, cu trupul irizînd în întunericul odăii, abandonînd-o flască şi udă în aşternutul de gheaţă, sub plapuma "rece ca o tablă peste care a căzut bruma", după cum se exprima agentul".

Nda. "Povestea marelui brigand", Petru Cimpoesu, e super cartea.
O scenă de sex mai slăbuţă, dar, cu toate că e aşa cum e, probabil că Eminescu e singurul scriitor-cult pentru mine, aşa că nu trageţi foarte tare în pianist. Dar dacă Caligraf a pus Arghezi, Dragos, Creangă, pun şi eu oleacă de Eminescu.

Fragment din mauscrise:
""Te iubesc" - espiră ea şi corpul ei subţire, frumos, alb zvîcnea tremurînd sub al meu şi cracii ei goi şi răşchiraţi între cari zăceam eu se suise cu convulsiune asupra corpului meu. Pieptul meu apăsa sînii ei tari, rotunzi şi albi, gura mea zăcea apăsată pe a ei, ea-şi unise braţele asupra spatelor mele şi mă strîngea la sîn cu toată puterea sufletului său, eu mă-mpingeam încet şi mecanic în eapănă ce simţii că ea tremură spasmotic şi schingeşte de plăcere pănă ce o lovitură electrică ne ţinu înfipţi unu-ntr-altul c-o voluptate dureroasă - păn ce apoi, răsturnîndu-mă alaturi cu ea, adormii dulce şi liniştit alături cu tînărul meu amor".

Vai, sărmanii electrocutaţi! Ce viaţă! Mai are Eminescu, tot in manuscrise, un fragment genial, în care bietul amorez cade în adîncurile "pizdăhăului" - sînt absolut convinsă că încerca să fie poetic, da? - de mă prăpădesc de rîs, da' nu reuşesc să-l găsesc acum.
Mai sînt scene de sex absolut savuroase în literatura noastră română, dar nu ştiu de ce scenele de sex nu mi se par memorabile. Desprinse din context capătă un soi de tristeţe psihanalitică - sau capăt eu? -, parcă e mai degrabă post-coitală, decît coitală de-a dreptul. Şi cam atît.

4 comentarii:

Caligraf spunea...

Mi-au placut ambele texte, foarte bine alese - prima, cu zburatorul-strigoi, mi se pare foarte misto scrisa (n-am citit nimic din Cimpoiesu, din pacate - cu ce sa incep?); a doua e foarte amuzanta.

Altfel, nu-s de acord ca "lit. rom. e una dintre cele mai erotizate literaturi". Daca e "oleaca de sex" in fiecare carte nu inseamna ca lit. rom. e erotizata. Cind spuneam ca e "pudibonda" ma refeream atit la un fel de tendinta de evitare a descrierii scenelor de sex, cit si la limbajul folosit.

O mica precizare: leapsa vine de la Luiza si Pobby - ei au avut ideea -, via Caligraf :)

Mai bine fara spunea...

Caligraf

Ba la mine vine de la tine, asa ca e corect si se pare ca bintuie demonul contrazicerii de dupa-amiaza prin univers.
Lit.rom. e erotizata chiar in exces, de m-am plictisit major de scrieri si descrieri ale semenelor mele, ce ar trebui sa fie si nu sint, ce frumos le gindeste barbatul, sau le da un sut in dos, ce, vorba ceea, bunele, relele si uritele de noi sintem.
Mai nou am o mare apetenta pentru babele literaturii, poate scapa de imperativul futerii, sau, ma rog, e o idee mai nostalgic si cu o doza sporita de imaginatie.

"Povestea marelui brigand" e...aaaa...eeee... Incepe cu ea. Altfel, ce am mai citit eu de Cimpoesu, mi-a mai placut "Simion Liftnicul" si nu am "gustat" deloc "Christina Domestica", desi, la capitolul stil, Cimpoesu zici ca e un Flaubert a rebours.

DoinaS spunea...

Cred ca sunt bolnava de romantism. Nu cred ca am citit ceva mai miscator decat Camil Petrescu care vorbea de acel inefabil care transforma o pereche de ciorapi aruncati pe un scaun in "ciorapii tulburatori ai doamnei N".

In pisici, m-am dus la dictionar care mi-a confirmat faptul ca erotismul nu are o legatura inexorabila cu activitatea sexuala, ci mai degraba cu emotiile...

Par pudibonda?

Mai bine fara spunea...

@Doinas
Draga mea, cred ca pari asa cum sint si eu. Uneori iubesc urma mirosului celui pe care il am pe peste tot si, daca se intimpla ca el sa apara, ma simt cumva deconspirata. Anumite lucruri se iubesc mult, in tacere si intr-o reverie de zile mari.
Si mie imi place Camil Petrescu. As dori, doar, sa scap de grila de experiment literar din capul meu, pe care cred eu ca o face.
Nu pari deloc pudibonda, erosul nu sade in orgasme pe kilometru.

De unde mă citesc

free counters

Persoane interesate

Despre mine

N-am cine stie ce de spus, ma cam fascineaza lumea, restul e...literatura