Maukie - the virtual cat

joi, 18 iunie 2009

Imposibile surprize

Astăzi, în timp ce mă conversam anodin cu o fostă colegă de şcoală, şi o colegă de serviciu de-a ei, o aud că spune: "Eu nu înţeleg de ce n-a candidat Bianca la europarlamentare!". Fumam şi nu ştiu cum să spun, m-am înecat şi-am tuşit de mi-au sărit ochii mei - şi-aşa supraponderali - din cap. Taman ce-mi recunoscusem un post mai încolo incapacitatea aia cu politica din motive de egoism cronic, ca să mă pocnească o tipă cu care n-am ţinut legătura mai bine de 20 de ani. M-a uimit terbil că ea m-ar fi văzut în poziţia asta fără probleme, m-a uimit că nu ştie că nu fac politică, m-a uimit că ştie că-s săracă lipită pământului. Zic eu, pe repede-înainte - surprinsă total: "N-am bani de campanie ca independentă şi la ce partide sînt în judeţ, eu nu-mi bag mînuţele sofisticate în asemenea rahat. Dar tu m-ai fi votat?" "Te-aş fi votat fără nici o problemă". Carevasăzică, un vot tot am. Hai, două, trei, zece. Şi mă simt foarte europarlamentară, desigur.
Asta în contextul în care se vehiculează - nu cred că vor avea coaiele respective, ca să nu mai vorbim de faptul că propunerea vine din partea unei parlamentare PNL, care vrea - obvious - să dărîme mitul invincibilităţii lui Băse', recte PD-L, care PNL e opoziţie, care pula - obligativitatea votului. Eu îmi permit, de om ce sînt, nu de altceva, să le aduc aminte acestor oameni politici, care susţin această aberaţie, inclusiv lui Pleşu, cîteva consideraţii de natură de generaţie, să spunem, nu de altceva: în '89 am ieşit în stradă şi am fost în primele rînduri, pentru că atunci, la 18 ani, îmi doream ceea ce îmi doresc la fel de intens acum, la 38: LIBERTATE. Atunci cînd strigi "LIBERTATE" există riscul să nu fie libertatea pe care ţi-o doreşti. Există riscul să fii măturat din calea istoriei, ca generaţie, de bătrînii care ştiu că schimbarea regilor e bucuria nebunilor. Există riscul ca Iliescu şi FSN, mai apoi Băsescu şi PD plus L, să îţi confişte această libertate din raţiuni de vot LIBER. Există riscul, major democratic, să nu ai parte de libertatea TA, proprie şi personală. Iar cine îndrăzneşte să îmi spună mie, că ţăranii sînt conservatori degeaba şi votează masiv cu ceea ce ştiu să se gîndească de două ori. Democraţia nu este ceea ce îmi doresc eu. Nici că a fost vreodată. Totuşi, a mă obliga să votez este echivalent cu a spune că morţii de la cimitirul celor care au murit (îmi vine greu să spun Eroii Revoluţiei, scuze, eu cred că au fost acolo prin ideal şi eu aş fi putut fi acolo, da' eroină nu sînt, deloc, şi n-am nici certificat de revoluţionar şi mi s-ar părea atroce dacă aş avea) sînt la fel de inutili şi de cadavre ca în ziua în care i-am văzut murind şi amestecaţi cu pămînt. Nişte morţi, acolo, mare brînză.
Nu cred că e întîmplător că parlamentarii noştri au decis cu vreo două săptămîni înainte de europarlamentare ca, de Rusalii, ziua de luni să fie liberă. Dacă ai lucra într-un sistem cretin, obligat oricum, ca să supravieţuieşti, cine se duce la vot în schimbul a trei zile pline, libere? M-a uimit, cum să spun, cu totul, că nimeni nu a vorbit despre asta. O manipulare atît de grosolană şi de transparentă.
Înainte de a face apel la simţul meu civic şi Pleşu, şi PNL, şi Gabriela Creţu (PSD) ar trebui să se gîndească, relativ urgent, că generaţia care a catadicsit să rămînă în ţară după '89, nu are nevoie de constrîngeri. De nici un fel. Are nevoie ca partidele să priceapă odată pentru totdeauna că nu ne păcălesc. Andrei Pleşu e atît de părtinitor şi are argumente atît de transparente, încît mai că-mi vine ceva, altceva.
Fac parte din generaţia celor care au strigat "LIBERTATE!". Pe asta, cu puşcărie cu tot, nu puteţi să ne-o luaţi.

9 comentarii:

Rodicutza spunea...

Pie_the_brightest, go for it!
Mi te si inchipui descinzand in hemiciclu cu un aer vulturesc (adica al cuiva care stie tot ce misca pe sub frunzis) si toti festelitzi ca nu se stie in ce stare de spirit esti : daca esti in "Aerul, bleah, munţii, bleah, soarele, bleah şi, în general, sînt pusă pe făcut bot" ... toti pe sub bancutze
Du-te tu si fara sa te schimbi si invata-i cum sa fie egoisti la modul PROPRIU, pur sange. But who is John Galt?

Mai bine fara spunea...

Rodicutza :-))
That's quite a question. But, really, who the fuck is John Galt?
Draga, egoismul vine de la iubirea aproapelui ca pe sine.

Rodicutza spunea...

Who is John Galt este retorica sesam deschide usa clubului obiectivistilor care subscriu eventual la ideea ca egoismul - epurat (fata de ce este el in acceptiunea populara), egoism in sensul in care fiecare isi vede strict de treaba lui, de fericirea lui, care treaba/fericire in nici un caz nu este in detrimental altora, cu atat mai putin calcand peste altii si evident nici neaparat ignorandu-i… (cate rotocoale!) ideea ca egoismul -epurat ar fi cu mult preferabil fatarniciei, duplicitatii si ipocriziei societatii in care egoismul este considerat un pacat.
Ba chiar Rand o tinea ca "selfishness" este o virtute si o datorie, singura dealtfel,
este contraintuitiv desigur dar le vezi tu si pe sub frunzish...

in orice caz joi sau intr-o zi, tragandu-ma de pe banda din dreapta pe cea din stanga am descifrat cu stupoare un sticker pe un geam de Lexus: alb pe negru "I am John Galt"
am trecut printr-un larg spectru de senzatii din care cea mai persistenta a fost ca pot sa nu ma duc direct la lucru in fond (era deja ca la 9:30) si ca pot sa ma duc dupa el, sa vad unde se duce cine este ce face!
foart egreu am rezistat tentatiei, numai la gandul ca se poate duce masa pana in NY

Mai bine fara spunea...

Rodicutzixa
Deci asa...
Am uitat - omisiune prin acceptare, desigur :-)) - sa iti zic ca daca ma faci cea mai sclipitoare placinta sint departe de a fi comestibila.
Dar ma incita la maximum cautarea lui John Galt. Cred ca ar trebui - ca niste doamne de un egoism asumat si decent - sa il stalkerim oleaca. Si imi pare rau ca ai preferat serviciul. Eu as fi mers sa vad cine e John Galt si, pe deasupra, as fi scris o carte, care, eventual, ar fi fost ecranizata :-)). Is he or uat?
In ultimele zile mi-e asa de somn ca nu cred ca eu sint John Galt. Cred ca ar trebui reinvitat, cu o mica, modesta, coronita pentru ca a acceptat sa se nasca.

Rodicutza spunea...

Nu’sh ce fel de alintat mai au si astia cu Pie (nu mai rau decat al francezilor cu "varzuca" sau "puricica" tre' sa recunoastem dar nici cu mult mai artistic) eu l-am derivat din
Biencushe-Pienchuse-Pie. Si oricum multe lucruri n-oi fi stiind eu dar ca nu esti comestibila stiu. Mie dealtfel imi este chiar frica de tine.

Somn ti-o fi de la pastilele de tensiune existentiala, sau nu te-au dovedit inca ?

Si cu Galt, nu ti-a spus poetul sa nu distrugi corola ? Cine stie ce neam prost infumurat era, cat de arogant sa fii sa-ti pui asa ceva pe masina. Fizic si de la umeri in sus era un fel de Patriciu cu mai putina gushe. In fine si mie imi pare rau defapt dar nu cat sa ma apuc sa patrulez autostrada joia la ora 9:30...

Mai bine fara spunea...

Rodicutzix
Zau asa! Mi-e mi-a placut statementul, un soi de "establishment of myself", sau "l'etat c'est moi" :-)) Uite cum se poate naste o revolutie din "numele prostilor pe toate gardurile". Eu am inteles si era amuzant "Being John Galt". Dar il abandonam, daca zici tu ca n-avea un facies pe masura asteptarilor noastre.
Si-apoi, din partea ta, una calda, una rece: cum sa-ti fie frica de mine? Nu-ti dai seama ca imi distrugi selfesteemu'?
Tre'sa iti placa de mine benevol, ca altfel n-am facut nici o sfiraiala. Hai ca te pup si ma duc sa-mi pun pe geam: "Numele meu e Rodicutza", asa, sa-i bagam pe toti in ceata :-))

Mai bine fara spunea...

Corectura: "Mie mi-a placut!", uite cum se intoarce John Galt sa ma muste de fund...

Rodicutza spunea...

N-o sa zic acum ca o vazusem si eu pe aia cu “l’etat c’est moi” ca n-am.
Dar am sa fiu cinstit si am sa spun ca a-l face arrogant vine din acreala strugurilor. Caci era distins precum spui: Lexus-costar-cravate (nu’sh ce ai cu Patriciu, think Dan Iordache daca preferi) si era de piatra,
eu facand tentative de “eye contact” (la 70mph ochei ?!) si el facandu-se ca nu baga de seama, eu intr-atat de insistenta (genul dupa ce m-am tras in spatele lui, si am luat cunstinta cu stickerul, am stat pe banda din stanga cat sa-mi revin si pe urma m-am tras inapoi langa el si am mers la aceeasi viteza pt cat de mult timp mi-a permis traficul, intorcand capul frumushel si ranjit peste poate in repetate randuri) incat era clar ca ma ignora deliberat.
Am renuntat cu o fractiune de secunda inainte de penibil (sper eu) dar nitic dupa "distorsie" care m-a facut sa vizualizez un final de genul el intinzandu-se catre compartimentul manusilor, inca fara sa se intoarca spre mine si apoi brusc plantandu-mi asa de dupa cele doua geamuri, una in creier
41 de anisori, mama de doi copii, sper ca nu e mare trafic pe blogul tau

Dar cand ne intoarcem la topicul postului?

Mai bine fara spunea...

@Rodicutzixuletz
Pai, eu credeam ca vorbim despre topic :-))
Ce sa mai vorbesc? Europarlamentara ar putea sa ma propuna oricine habar n-are cu ce se maninca chestia asta, de pilda, o doza marita si sporita de profesionalism, ca sa nu mai vorbim de ceva obedienta indeluhuhunga de partid. La salariul ala mi-as fi inghitit egoismul, sincera sa fiu :-)). Asa, nu-mi mai ramine decit sa zic, cum bine ai vazut mataluta - teribila urmarire, ma cher, m-am distrat copios, te si vedeam, hahaha, bietul John - ca eu as fi asa si pe dincolo. Adica sa-mi pun un stick pe chept cu numele meu. Altceva ce pot spune la mirsavia cu votul obligatoriu ca sa le iasa scorul partidelor, futu-le muma-n cur, no! Ca-s pe blogul meu si la mine se accepta limbajul licentios. Cu revolutia nu mai insist deloc, si-asa ma doare la os sa fac uz si abuz de retorica asta. Dar, uneori, imi ies din pepeni ca s-a transformat in orice, numai in ceea ce a insemnat, cu adevarat atunci, nu.
Uaf, ce sa mai zic de Romanica, daca la voi, la America zice Obama de UE ca e format din 57 de state europene :-)) Dupa ce isi termina mandatul, poate il invitam ministrul educatiei la noi, ca vad ca are toate datele. Si mai e si rasist. Numa' bun pentru noi.

De unde mă citesc

free counters

Persoane interesate

Despre mine

N-am cine stie ce de spus, ma cam fascineaza lumea, restul e...literatura