Maukie - the virtual cat

joi, 3 decembrie 2009

Lumea e o băşină

Şi, tre' să recunosc, e o băşină străină, puturoasă, îmi prefer băşinile. Se spune că le suportăm mai uşor pe ale noastre, ne aparţin din adeneu.

"Oase de sepie"

"Să nu ceri cuvîntul ce veghează
sufletul nostru inform, cu litere de foc
mărturisindu-l, în timp ce străluceşte
asemeni plantei de şofran în praf.

Ah, merge omul singur,
al altora şi al său însuşi prieten,
nepăsător de umbra pe care canicula
i-o întipăreşte în tencuiala sfărîmată.

Să nu ne ceri formula ce deschide lumi
doar vreo silabă strîmbă şi uscată.
Atît îţi putem spune azi,
ceea ce NU sîntem, ceea ce NU voim."

Dude! ce fain.

"Verboten"

"Se spune că în gramatica lui Kafka
lipseşte viitorul. Aceasta-i descoperirea
celui care a păstrat incognito-ul pe bună dreptate.
Cu siguranţă el se teme de consecinţele
flagrante sau de-a dreptul conflagrante
a loviturii sale de geniu. Şi Kafka însuşi,
sinistrul flecar, ar merge pe rug
în efigia şi operele sale, dealtfel
din plin nevîndute."

Nda, e Eugenio Montale al meu, de cînd eram terrrrrribil de mică. 1983. dacă m-ar întreba cineva ce aştept i-aş răspunde "nimic", dacă m-ar întreba ce visez i-aş răspunde "totul."
De foarte multe ori îmi pare rău că animalul om are conştiinţă. De cele mai multe ori.

Niciun comentariu:

De unde mă citesc

free counters

Persoane interesate

Despre mine

N-am cine stie ce de spus, ma cam fascineaza lumea, restul e...literatura