Maukie - the virtual cat

joi, 9 iulie 2009

Eu, mie, peste zece ani...

...că, deşi nu-mi plac deloc lepşele, lui Dragoş nu-i pot rezista, din motive foarte subiective, că e primul în viaţa vieţilor mele care mi-a spus că-s un om cuminte şi am o minte frumoasă. Drăguţul de el, cum nu ştie ce drac împieliţat pot fi!
Eu, către Bianca de peste 10 ani, scrisoare sub formă de sfaturi:

1. Nu-i mai cumpăra nepotului tău jucării cu care vrei să te joci tu! Gîndeşte-te la copil!
2. Prietena ta, Ara, te fute la cap de o mie de ani să faci ceva să publici poeziile alea! Le-ai publicat sau stai încă să te scarpini pe picioare că nu, nu eşti destul de bună??? Ia, astăzi să le trimiţi la edituri! (Ce bine că sfatul ăsta mi-l dau peste 10 ani...)
3. Gîndeşte-te că, dacă Bogza a făcut puşcărie pentru "Poemul-invectivă", Flaubert a exclamat, iritat şi confuz, într-un proces stupid, "Madame Bovary c'est moi!" poţi şi tu să defilezi în pielea goală pe stradă. În fond, draga mea Bianca de 48 de ani, nimeni nu s-a născut îmbrăcat.
4. Sper că, deja, nu mai suporţi ţigara, atîtea ţigări ai băgat în tine. Deşi ştiu că iubeşti ţigările pentru că, în lumea ta haotică, intermitentă şi plină de de toate, ţigara e o disciplină. Una de căcat, dar tot te disciplinează oleacă.
5. Fă-ţi curat în bibliotecă. Nu, nu-i frumos să dormi cu cărţile în pat, că-s şi ele nişte biete sufleţele şi se rup. Şi nu-i frumos nici să citeşti la masă, la WC, sau cînd mergi pe stradă. Nu sînt drogul tău, sînt cărţi, scrise de oameni şi publicate din nişte copaci.
6. E cazul să te gîndeşti la tine şi să nu-ţi mai fie atît de dor de tatăl tău încît să te îmbolnăveşti de bolile lui. Moartea e firească, trebuie să ne retragem la odihnă pentru că viaţa e nesfîrşită. Ne facem loc, politicoşi şi cuminţi.
7. Sper că nu eşti măritată, că ştii că nu poţi fără cărţi şi fără timp de pierdut aiurea, cu ochii în tavan.
8. Vei fi, în continuare, îndrăgostită de frezii.
9. Să nu uiţi să-ţi iei medicamentele de tensiune, cum ai făcut toată săptămîna trecută. Dacă vrei să-mi mai placă de tine.

4 comentarii:

Anonim spunea...

ce-ntelegi tu prin casatorie? acte si alte prostii?

dragoş c spunea...

multumesc, si stiu ca ma dreptate, chiar de ma vei contrazice :)

Anonim spunea...

... doar atât? că mai vreau să aud, sigur mai sunt multe-n acest şir. dar peste 10 ani sigur voi avea pe raft un volum semnat Bianca Stupu. cu autograf de la autoare, desigur!

Mai bine fara spunea...

Toţi
No, că în nemărginirea ignoranţei mele am reuşit să introduc moderarea comentariilor, ceea ce mi se pare de mare porc. Şi nedrept faţă de voi. Dar dezactivez imediat :-))

Pobby
Nu mă agresa la cap, ca să nu zic altecva, că tu eşti un finuţ. "Căsătorie" în termenii de "aşezare", "intrare în rîndul lumii" şi alte asemenea prostii. Dar s-ar putea să-l găsesc pe Acela, care să mă suporte, nu numai eu pe el.

Dragoş
Da' nu eu te contrazic, ci faptele mon cher, faptele. Dacă citeşti un pic mai mult pi blog vei vedea că am ajutat, substanţial, zic eu, dar de, mă şi umflu în pene, la schimbarea celui mai vechi primar din ţară. Deci nu pot să-ţi povestesc că ăla dă acatiste la biserică, să mor!

Monica
Haidi, măi... E criză...
Şi eu nu scriu pe cărţi! Să vii cu carneţelul de autografe :-))

De unde mă citesc

free counters

Persoane interesate

Arhivă blog

Despre mine

N-am cine stie ce de spus, ma cam fascineaza lumea, restul e...literatura